Hoppas du haft en skön påsk!

Själv hade jag två av mina barn och respektive på påskmiddag och det var fantastiskt – förutom att strömmen gick 30 min innan de kom, precis när allt skulle i ugnen/på spisen…😅 Nåja, det gick till slut  🙃


Imorgon är det vardag igen för en del av oss och det kan kännas lite segt så där i början. Men att ta hand om oss själva och behålla den sköna vilan vi (förhoppningsvis) hunnit känna behöver ju inte vara lovledighet eller att åka till ett SPA … 


Här kommer några tips att förlänga vilan med; (och hann du aldrig känna av vilan är de de här tipsen ännu viktigare!) 

Ge dig själv några egna tysta minuter varje morgon och KÄNN EFTER; 

-Vad har du för känsla inför dagen? 

-Vad behöver du komma ihåg/be om/vila i idag?

Lämna mobilen i ett annat rum medan du äter din frukost/lunch /middag


Ta ett helt långsamt glas vatten innan du äter din måltid 


Gå en promenad varje dag (kort eller lång) 

Stanna upp och djupandas och påminn dig om att livet är här och nu – inte sen – och oavsett känsla så är varje stund lika viktig 


Tacka dig själv varje kväll för minst 1 sak du klarade av/genomförde – oavsett resultat!!

Se dig själv i spegeln och säg: 

-Du är mer än tillräcklig och min bästa vän. I med- och motgång och till mitt sista andetag vill ställa upp för dig, stötta dig, vara på dig om du spårar ur, göra dig glad, möta dig i dina känslor och ge dig utrymme att växa.
acceptera att vissa saker har du inte  möjligheten att kontrollera – och de får du lämna över.

Min mamma brukar säga; ”Lägg dig i Guds vagga…”


Känner du gunget? Som ett barn i sin mammas mage, fortfarande ovetande om rädslor och utmaningar. 
Helt omsluten. Trygg. Buren. 🧡

Milton som nu är 16 år… Foto: Per Dahl

Leave a Reply